Тарас Мазепа
(позаштатний кореспондент)

 

ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРА. БУТИ ЧИ НЕ БУТИ?!

На сайті https://polyakova.biz архітектора, дизайнера-інтер’єру Наталії Полякової є цікаві статті та матеріали для початківців дизайнерів. Також автор статті взяв кращі на його погляд витяги з книг і статей, уривки, які в стислій формі дадуть корисну інформацію, надихнуть і направлять початківця дизайнера або студента який тільки починає свій професійний шлях.

Немає нічого неможливого для людини з інтелектом

Середньостатистичний сучасний житель мегаполісу часто задається питаннями, які навряд чи цікавили його батьків. Хоча, справедливості заради, варто відзначити, що наші попередники (під час свого життя наші ж ровесники) взагалі не підозрювали про існування якихось речей, без яких ми зараз обійтися не в змозі.

Так ось, один з найбільш популярних на сьогодні предметів обговорення звучить наступним чином: чи можна стати дизайнером інтер’єру, не маючи при цьому спеціальної освіти? До речі, при всій, на перший погляд, очевидності, відповісти на дане питання не так-то й легко.

Ви запитаєте, чому? Та тому що, як говорила обожнювана нашими батьками Вірочка зі «Службового роману», «немає нічого неможливого для людини з інтелектом». Між іншим, це підтверджується тим фактом, що серед дизайнерів зі світовим ім’ям є «самородки» без спеціальної освіти. Але, з іншого боку, таких дизайнерів «катастрофічно» мало. Тобто, звичайно ж, не все так просто. І зараз ми спробуємо розглянути основні обмеження, з якими можуть зіткнутися «доморощені» початківці дизайнери інтер’єру.

Мало якісної практичної інформації

В першу чергу, варто відзначити недостатню кількість інформації з даної теми. Дивно, проте книг і журналів щодо будь-яких інших аспектів сучасного життя — хоч греблю гати. Так, ви без зусиль знайдете цікаві для вас відомості по маркетингу, суспільним відносинам, веб-дизайну, рекламі і цифровому фото. Але, разом з тим, дійсно якісна інформація по дизайну інтер’єру — це крапля в морі інших даних.

Звісно ж, якщо ви непогано володієте будь-якою іноземною мовою, то можна сказати, що вам пощастило більше, ніж іншим. Адже, кажучи про обмеженість інформації по дизайну інтер’єру, ми маємо на увазі книги і журнали, перекладені на українську або російську. Скажімо, близько 95% з них розраховані радше на любителя, ніж на професіонала (тобто будь-яких мало-мальськи корисних технічних рішень ви в них не знайдете), а тому грамотним фахівцем ви з їх допомогою не станете. Що ж стосується інших, то, по-перше, вони дуже дорогі, а по-друге, випускаються досить обмеженим тиражем.

З приводу інтернету, думається, і говорити не варто. Відомості, якими рясніє «глобальна мережа», в більшості своїй написані дилетантами, які мають про дизайн інтер’єру лише віддалене уявлення.

Потрібні технічні знання, розуміння архітектури

Наступне, про що треба пам’ятати, якщо ви вирішили зайнятися дизайном інтер’єру, це реальні технічні знання. Ви можете заперечити, що дизайнер «творить» в уже готовому приміщенні, де всі інженерні комунікації належним чином спроектовані.

Однак найчастіше робота дизайнера інтер’єру включає в себе не тільки перепланування кімнати і призначення приміщення, а й, як наслідок, перенесення комунікацій в більш зручне місце. Так що без основ, так би мовити, «архітектурної грамотності», ви тут не обійдетеся.

Крім цього, вам потрібно знати базові будівельні нормативи. Зрозуміло, ніхто не говорить про те, щоб пам’ятати всі дані правила напам’ять (таке, мабуть, нікому не під силу). Але орієнтуватися в них ви повинні, оскільки в процесі роботи нерідко виникають різні спірні питання, регулювати які — ваш прямий обов’язок.

 

Унікальність ергономіки інтер’єру та оздоблювальні матеріали

Варто відзначити, що, мабуть, головна особливість дизайну полягає в тому, що йому важко навчити, однак можна навчитися. Так, навіть імениті викладачі не говорять своїм студентам, як треба робити — вони показують, як робити не треба. У зв’язку з цим, потрібно сказати, що фахова освіта важлива, скоріше, в тому аспекті, що в процесі навчання ви отримуєте безцінну можливість спілкуватися з викладачами та однокурсниками, ділитися ідеями, спостерігати, а також накопичувати так званий «візуальний досвід».

Добре розбиратися в оздоблювальних матеріалах, знати їх хімічний склад і фізичні властивості — окрема тема. Наприклад, для вас не повинно бути проблемою красиво і технологічно правильно поєднати паркет з плиткою. Причому, ви повинні розуміти, що вирішувати подібні завдання вам доведеться на кожному кроці. Саме звідси випливає здебільшого надто дорога вартість ваших помилок. Зіпсовані матеріали і марні будівельні роботи — це аж ніяк не те, за що вам платить замовник.

Однак і це ще не все. Абсолютно всі професійні дизайнери інтер’єру в один голос стверджують: гарний дизайнер інтер’єру — це аж ніяк не робота, а стиль життя. І постійні пошуки нової інформації, нового візуального досвіду і нових оригінальних поєднань — основні складові цього «творчого неспокою». Причому, займатися даними дослідженнями хороший дизайнер не припиняє навіть у вільний від роботи час.

І, нарешті, — кілька слів про «таланти». Безсумнівно, практично у кожної людини є так звані задатки. І вони у всіх різні. Але без розвитку своїх здібностей грамотним дизайнером вам не стати. Адже не дарма вважається, що геній — це всього лише 10 відсотків таланту і 90 відсотків праці.

Ну, і наостанок: якщо, незважаючи на всі перераховані вище нюанси, ви впевнені, що народжені для дизайну інтер’єру, то чому б вам все-таки не отримати спеціальну освіту?